[ Your Resource Centre ]


Wednesday, September 20, 2017

Mining pool bitcoin terbaik



Mining pool bitcoin terbaik, masih ramai yang mencari dimana mining pool yang terbaik serta terpercaya membayar dan rendah fee. Jangan bimbang dimana harus mulai mining kerana pada artikel kali ini saya akan berbagi 5 mining pool yang selalu di pakai oleh para miner untuk menambang bitcoin.

1. Slushpool

Slushpool ialah sebuah situs mining pool khusus untuk menambang bitcoin yang terpercaya membayar. Slushpool ini di pakai oleh ramai para penambang bitcoin di seluruh dunia, situs ini di tubuhkan pada december tahun 2010 oleh company slushpool.

Pool ini juga mempunyai server yang stabil, support yang bagus dari slushpool dalam masa 24 jam kita akan di layan oleh supportnya jika ada pertanyaan. Untuk wallet address tidak perlu risau kerana tahap keselamatan slushpool amat tinggi dengan menggunakan two-factor-authentication (2FA). Tidak perlu ragu lagi yah, Slushpool berjaya menambang lebih dari 1,000,000 BTC bermula dari december tahun 2010. Mining pool ini ialah yang pertama di dunia sebelum ada mining pool yang lain, saya rekomendasi pakai slushpool ini.

2. Minergate

Minergate mining pool di buat oleh kumpulan cryptocoin enthusiasts. Pool ini yang pertama menyediakan server mining pool untuk menambang pelbagai jenis coin seperti ethereum, zcash, xmr monero, bytecoin,litecoin dan bitcoin serta banyak lagi coin yang lain.

Di minergate kita bisa menambang bitcoin, dengan dua cara iaitu menambang di cloud mining dengan hanya membeli hashrate. Cara yang kedua kita bisa mining menggunakan hardware kita seperti mesin Antminer s9 14th/s yang masih profit sekarang, tapi mesin ini lumayan cukup mahal tapi hasilnya juga lumayan pake mesin ini. Selain itu di minergate kita bisa mining pakai vps.

3. Nicehash

NiceHash adalah pasaran crypto-perlombongan terbesar di dunia. Ia adalah berdasarkan konsep perkongsian ekonomi dengan menyambung penjual dan pembeli pengkomputeran kuasa dari seluruh dunia.Penjual mempunyai cara yang paling mudah untuk menjana wang melalui pelombong NiceHash (GUI perisian) kuasa pengkomputeran pengguna autosells untuk keuntungan tertinggi mungkin di kawasan pasar. Ke dashboard menyediakan penjual dengan penerangan data dan nilai tambahan untuk lebih baik harian perlombongan.

Pembeli juga disediakan dengan akses kepada kuasa hashing secara besar-besaran pada semua algoritma hashing utama. Ini membolehkan pembeli menggunakan kuasa hashing untuk perlombongan syiling; orang-orang terkemuka atau duit syiling yang baru meningkat. Model unik pembelian pay-as-you-go membolehkan pembeli benar-benar fleksibel dan membida hashing kuasa dalam masa nyata tanpa kontrak jangka panjang.

Semoga kamu bijak dan lebih tau pilih mining pool yang bagus buat menambang bitcoin. Harus cari dulu informasi sebelum mulai mining tentukan dulu mining pool mana yang harus di pakai, kalau saya rekomendasi pakai slushpool.

1 comment: