[ Your Resource Centre ]


Saturday, July 29, 2017

Tips agar blog diterima google adsense


Tips agar blog diterima google adsense ini adalah hal yang amat penting bagi semua blogger yang mahu menjadi publisher google adsense. Banyak syarat yang harus di ikuti agar blog di terima google adsense. Siapa yang tidak mau blog diterima google adsense kan ya pasti ramai blogger yang mau..


Kepada para blogger yang mau cepat blog di terima google adsense tidak usah bimbang lagi kerana saya akan kongsi tips agar blog di terima google adsense dengan mengikuti tips yang akan saya kongsikan ini yang menurut saya sudah terbukti berhasil di terima oleh google adsense. Tapi harus ingat jangan mudah berputus asa jika masih di tolak google adsense teruskan berkarya sehingga di terima google adsense.


1. Jumlah kontent
Pastikan jumlah kontent blog anda sudah sampai 80 hingga 100 kontent. Jika tidak banyak kontent kita nanti blog kita tidak akan di datangi pengunjung kerana tidak ada pengunjung blog kita akan di tolak sama google adsense. Oleh itu perbanyakkan konten di blog agar pengunjung ramai datang ke blog anda.

2. Jangan ada artikel copas
Buat la artikel yang original di tulis oleh kamu jangan copas artikel orang lain kerana itu sudah melanggar tos google dan di kira mencuri karya orang lain, boleh copas idea jangan copas artikelnya. Jika di dapati artikel copas dengan segara google akan banned blog kamu. Tulis la artikel original yang kamu tulis sendiri agar memudahkan urusan penerimaan google adsense.


3. Beli domain tld
Ini adalah hal yang paling penting untuk blog kamu. Beli domain tld seperti domain.com, domain.net, dan banyak lagi yang penting sesuai dengan keinginan kamu sendiri. Domain boleh di beli di penyedia domain seperti rumahweb.com , godaddy.com, banyak lagi penyedia tapi saya lebih rekomendasi godaddy dan rumahweb. Domain yang kamu beli
Itu akan di pakai untuk di daftar ke google adsense dan masa review nanti.

Begitu la tips paling mudah di terima google adsense kuncinya jangan mudah putus asa ketika mendaftar google adsense harus sabar kerana tiada yang mudah setiap yang kita lakukan. Teruskan berkarya menulis artikel yang menarik. Semoga bermanfaat tipsnya.

No comments:

Post a Comment